Now Reading
Troleibusų vairuotojai: darbe – kaip šaldytuve

Troleibusų vairuotojai: darbe – kaip šaldytuve

Troleibusų vairuotojai: darbe – kaip šaldytuve

Speigo gniaužtuose atsidūrė visas miestas. Tačiau kai kurie vilniečiai šąla labiau už kitus. Bene smarkiausiai – troleibusų vairuotojai. Jiems kartais tenka dirbti vos iki 3 laipsnių įšilusiose kabinose.

Montuoja krosneles

Apsimuturiavę striukėmis ir liemenėmis, pirštinėtomis rankomis – troleibusų vairuotojams ši žiema gerokai šaltesnė nei ankstesnės. Dėl to kalta naujoji tvarka, kad keleiviai į viešąjį miesto transportą įleidžiami tik pro priekines duris. Dabar arčiausiai vairuotojų esančios durys nuolat darinėjamos, be to, daugelyje troleibusų buvo panaikintos vairuotojo kabiną nuo salono skiriančios pertvaros.

Vairuotojams pradėjus skųstis, kad dėl šalčio nebeįmanoma dirbti, bendrovės „Vilniaus troleibusai” vadovybė suskubo ieškoti išeities. Vairuotojų kabinose montuojamos papildomos krosnelės, į troleibusus grąžinamos stiklinės pertvaros.

Bet ne visuose troleibusuose tai galima padaryti. Paradoksalu, tačiau labiausiai kenčia naujausiais – „Solaris” markės – troleibusais važinėjantys vairuotojai.

Sostinės autobusų vairuotojams lengviau, nes autobusų kabinos prišyla nuo variklio.

Temperatūra – žemiau normų

„Solaris” troleibusuose neįmanoma sumontuoti pertvarų, todėl ir krosnelė neveiksminga. Tiesą sakant, neįsivaizduoju, kaip šią problemą įmanoma išspręsti”, – dienraščiui skundėsi „Vilniaus troleibusų” darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Iljina.

Pasak jos, šiomis dienomis į vairuotojų kabinas buvo atnešti termometrai. Paaiškėjo, kad žemiausia troleibuso „Solaris” kabinoje užfiksuota temperatūra siekė vos 3 laipsnius šilumos, aukščiausia – 15 laipsnių šilumos. O higienos normos reikalauja, kad temperatūra būtų mažiausiai 16 laipsnių.

D.Iljina pasakojo, kad dabar troleibusų „Solaris” kabinose iš visų pusių pristatyta vėjelių, kurie į vairuotojus pučia šiltą orą, tačiau jie menkai tepadeda.

Pasak jos, įsigaliojus naujai keleivių įlaipinimo tvarkai, pritrūko laiko paruošti troleibusus žiemai. Nemažai laiko užtruko, kol „Vilniaus troleibusų” technikai vairuotojų kabinose suprojektavo papildomas krosneles. Paskui paaiškėjo, kad tokių krosnelių, kurios atitiktų techninius reikalavimus, Lietuvoje neįmanoma gauti.

Nebeliks kam vairuoti?

„Maža ta krosnelė, kabinos apačioje įtaisyta, o aplink viskas atvira, durys darinėjasi. Be to, ir tie mūsų troleibusai kiauri pro visus galus, vėjai pučia iš visų pusių. Sėdime kone kaip lauke”, – dienraščiui pasakojo troleibusą vairuojanti vilnietė Laima.

Pasak jos, dėl atvirų vairuotojų kabinų dirbti sunkiau ne tik dėl to, kad laiką tenka lesti šaltyje: „Labai šarmoja priekinis stiklas, todėl prastėja matomumas.”

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Laima pasakojo, kad šiuo metu prie vairo sėdi labai daug sloguojančių, čiaudinčių, kosinčių vairuotojų, o kai užslinks dar didesnis speigas, jie gali pradėti masiškai sirgti.

Dienraščio kalbintą vairuotoją apstulbino ir bendrovės „Vilniaus troleibusai” vadovybės nurodymas nuplauti troleibusus. Jis buvo duotas tik prasidėjus šalčiams.

„Visą lapkritį, kol buvo šilta, plauti troleibusų nereikėjo, sakė, kad bus gerai ir taip. O paskui liepė, kad naktį į šeštadienį visi troleibusai būtų nuplauti. Tą naktį kaip tik paspaudė šaltis, todėl visi troleibusai paprasčiausiai apledijo”, – stebėjosi vairuotoja.


View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt