Now Reading
Automobilio testas : „Seat Leon FR“ (foto)

Automobilio testas : „Seat Leon FR“ (foto)

Automobilio testas : „Seat Leon FR“ (foto)

macchina.lt

Su akiai mielais ispaniškais automobiliais jau esame susipažinę ir jus supažindinę, tačiau visada buvo smalsu susipažinti ir su truputėlį azartiškesne „Leon FR“ modifikacija, kuri mūsų šalies keliuose vis dar retenybė, net ir naudotų automobilių rinkoje.

„FR“ modeliai yra pačiame modelių gamos viduryje tarp įprastų „Leon“ modelių ir itin galingų bei greitų „Cupra“ modelių, tad „FR“ modifikacijos yra pats viduriukas tarp sportiškumo ir prieinamumo.

Verta paminėti, kad „FR“ arba „Formula Racing“ raidės pasirodė būtent ant „Leon“ automobilių, o vėliau išplito kitų „Seat“ modelių tarpe. Pasirodžius antros kartos modeliui, „Seat“ labai ryžtingai ir sėkmingai dalyvavo tarptautinėse kėbulinių automobilių varžybose ir užsitarnavo vardą kaip itin puikių galingų dyzelinių hečbekų gamintojas bei tapo puikia dyzeline alternatyva „Golf GTI“.

Tačiau laikui bėgant Seat praplėtė „FR“ variklių gamą ir dabar pirkėjai gali įsigyti sportiškesnius „FR“modelius su silpnesniais benzininiais varikliais. Toks buvo ir mūsų bandytas „Leon FR“, kuris turėjo benzininį, 1,4 litro variklį, kuris išvysto 125 arklio galias.

Atletas

„Leon“ hečbekai mus visada traukė savo išvaizda. Ne vien dėl to, jog atrodo itin jaunatviškai ir veržliai, bet ir todėl. kad turi nemažai „Alfa Romeo“ elementų. Kaip daugelis žinote, šio „Leon“ dizainą kūrė buvęs „Alfa Romeo“ ir dabartinis VAG grupės dizaineris Walter d’Silva. Nors automobilis jau ne pirmos jaunystės jis iki šiol atrodo jaunai ir moderniai, tačiau neiššaukiančiai.

Tačiau mūsų bandytas „FR“ nuo įprasto „Leon“ skiriasi iškart priėjus prie automobilio. Visi „FR“ modeliai yra aprūpinti nauja išvaizdos apdaila, chromuotu dvigubu išmetimo vamzdžiu bei itin puikiai tinkančiais 17 colių lengvo lydinio ratlankiais.

Viduje didelių pasikeitimų nedaug. Nors automobilio interjeras atrodo beveik identiškas, centrinė konsolė yra padengta kitokia medžiaga negu įprasti „Leon“ modeliai, o ir – duodame ranką nukirsti – „FR“ modelyje yra panaudotos geresnės kokybės medžiagos negu įprastame „Leon“.

Tačiau vietomis akis pabado pigoko plastiko detalės, kurias reikia tikrai pastebėti. Tačiau daugelis jų net nepamatys ir nekreips dėmesio, nes visų dėmesį labiausiai trauks priekinės sportinės sėdynės, kurios labai puikiai priglunda prie kūno ir kaip bebūtų keista yra gan komfortiškos.

Didžiausias „FR“ privalumas yra tai, jog „Seat“ labai puikiai parodo ką galima padaryti su hečbeku kai turi fantazijos, noro ir truputėlį pinigų. Nors automobilis ir turi sportininko kostiumą, „Leon“ vis dar išlieka „Leon“. Automobilis turi sportišką charakterį neprarasdamas vertingiausių praktiško ir kasdieniško hečbeko savybių, o tai yra labai didelis tokio tipo automobilių privalumas. Jis gali pritapti prie savininko nuotaikos ir poreikių. Ne veltui Europa dievina galingus hečbekus.

Formulė, kaip tapti lenktyninku

Ką „Seat“ tikrai moka, tai sukurti lenktyninį bolidą, kuris taptų tikru galvos skausmu konkurentams. Ne veltui 2008 ir 2009 m. „Seat“ su dviem skirtingais pilotais laimėjo pasaulines kėbulinių automobilių varžybas (WTCC), tad „Seat“ tikrai turi specialistų ir žinių, kaip sukurti greitą, gerai valdomą automobilį. Tai puikiai matosi „FR“ modelyje vos tik įsėdus ir pajudėjus pirmuosius metrus.

Vairas truputėlį sunkesnis ir tiksliau valdomas, automobilio važiuoklė tapo truputėlį standesnė, bet ir paklusnesnė vairuotojo komandoms, o mažytis 1,4 l benzininis variklis skleidžia tikrai malonų ausiai garsą.

Kol pradėsime rimčiau judėti su automobiliu, reikėtų jums papasakoti ir apie variklį, kuris yra sumontuotas mūsų bandytame „Leon FR“ automobilyje. Prieš tai minėjome, jog tai 1,4 l ir 125 arklio galių variklis. Iš pirmo žvilgsnio ir ant popieriaus atrodo, jog tai visiškai netinkamas agregatas į sportiškas ambicijas pretenduojančiam hečbekui. Jis išvysto 200 NM sukimo momentą, iki 100 km/h įsibėgėja vos per 9,8 s ir pasiekia maksimalų 197 km/h greitį, tad iškart daugelis pagalvosite – „kur čia tau sportiškas automobilis“. Iš dalies sakote tiesą, bet yra kita medalio pusė, kurią „Seat“ įgyvendino puikiai.

Šis mažytis VAG grupės koncerno 1,4 l variklis nėra atmosferinis, o turi turbiną, kuri padeda automobiliui bėgėtis jau nuo pat žemų sūkių, o kai dar prie jos prisijungia 200 NM sukimo momentas prasidedant vos 1500 aps/min, ši pati prieinamiausia „FR“ modifikacija stulbinamai šauna į priekį. Tikrai nepasakytume, jog automobilis pretenduoja įsibėgėti iki 100 km/h vos per mažiau negu 10 s.

Automobilis jaučiasi žymiai greitesnis ir labiau pamišęs negu jis pateikiamas baltame popieriaus lape ir brošiūroje. O tai yra labai gerai, nes gali važiuoti nors ir 60 – 70 km/h greičiu, bet gali eiti iš proto ir pagalvoti, jog skrendi kaip Aladinas su skraidančiu kilimu. Mūsų nuomone, tai yra labai puikus faktorius.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Kol nepabėgome prie automobilio valdymo, norime pasakyti, jog visi „FR“ modeliai turi modernų riboto praslydimo XDS priekinį diferencialą, kuris montuojamas ir į „Golf GTI“. Vietoj įprasto mechaninio diferencialo, „Seat“ puikiai pasirinko modernesnį ir efektyvesnį būdą. Su šia sistema labai lengva keisti automobilio važiavimo trajektoriją, o tai leidžia įveikti posūkius greičiau ir lengviau su akseleratoriaus pedalu, kuris būna įmintas iki dugno. Nepagalvokite, jog spausdami „gazas – dugnas“ įveiksite fizikos dėsnius, tikrai ne, bet efektas tikrai pritrenkiantis.

Biudžetinės pozicijos privalumas

VAG grupėje „Škoda“ ir „Seat“ yra priskirti prie biudžetinių automobilių kategorijos. „Škoda“ turi būti pigesnė „Volkswagen“ alternatyva, o „Seat“ turi būti pigesnė „Audi“ alternatyva. Taip sako „Volkswagen“, tačiau iš tikro reiktų sakyti, jog „Škoda“ yra skirta komfortą mėgstančius pirkėjus, kurie ieško paprasto darbinio arklio, tuo tarpu „Seat“ orientuoti į jaunus žmones, kurie ieško automobilio su ugnele.

Lietuvoje bazinis „FR“ modelis su 125 arklio galių benzininiu varikliu kainuoja nuo 63,560 Lt, tuo tarpu mūsų bandytas „Leon FR“ su keletu papildomos įrangos niekučių kainavo arti 70 tūkst. Lt. Tačiau už 63,560 Lt, gaunate beveik viską, ko galite pageidauti automobilyje. Bazinėje įrangoje bus daugybė saugumo ir stabilumo programų, aliumininiai pedalai, greičio palaikymo sistema, dviejų zonų klimato kontrolė, TyreFit sistema, 17 colių lengvo lydinio ratlankiai, tonuoti stiklai, elektra valdomi langai ir elektra valdomi bei šildomi šoniniai veidrodėliai, USB ir AUX jungtys, CD/MP3 grotuvas su 8 garsiakalbiais, dienos šviesos, priešrūkiniai žibintai, galiniai parkavimosi sensoriai, lietaus sensorius, tamsėjantis galinio vaizdo veidrodėlis, centrinis užraktas.

Konkurentai? Sunku „Leon FR“ lyginti su kažkokiu automobiliu. Už panašią sumą galite įsigyti įvairių hečbekų, nuo „Alfa Romeo“ iki „Peugeot“, tačiau, mūsų nuomone, tikslingiausias „FR“ modelio konkurentas turėtų būti „Alfa Romeo Giulietta“. Kodėl? Nes „Giulietta“ yra arčiausiai tokio tipo automobilis, kokį siūlo „FR“. Kadangi už „FR“ modelio kainą gaunate beveik bazinį „Giulietta“ modelį, įrangos prasme „Alfa Romeo“ tikrai pralaimi.

Pradžiamokslis į automanų rojų

Kiekvienas automobilių entuziastas nori savo gyvenime turėti galingą automobilį, tai yra faktas. „Leon FR“ su mažuoju 125 arklio galių varikliu puikiai įkūnija svarbiausias vertybes atsigręžiant į automobilių entuziastus, kurie iškart nenori labai galingo automobilio, o ieško hečbeko kojoms apšilti. „FR“ puikus pasiūlymas ir pasirinkimas. Automobilis atrodo puikiai, vairuojasi puikiai, turi pakankamai stiprų ir lankstų variklį, yra praktiškas, o išlaikymo sąnaudos bus pakankamai juokingos lyginant su rimtais automanų hečbekais. Pradedančiam automobilių entuziastui norinčiam patekti į rimčiausią lygą, „FR“ yra puikus pradinis taškas.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top