[-[0]-]
Turbūt vienas geriausių išradimų ir privalumų automobiliuose yra oro kondicionavimo sistema. Karštomis vasaros ar lietingomis rudens dienomis jis labai praverčia automobilį jaustis komfortiškai ir patogiai. Kas be ko, nereikėtų užmiršti oro kondicionieriaus privalumų žiemą, kuris reikalui esant užtikrina, jog langai neužšaltų.
Tačiau nereikėtų pamiršti, jog naudojant oro kondicionierių automobilis suvartoja daugiau kuro. Šiuo metu moderniuose automobiliuose montuojami kelių tipų oro kondicionieriai. Moderniuose automobiliuose šiuo metu labai populiaru montuoti klimato kontroles, kurios automatiškai reguliuoja oro šviežumą automobilyje. Daugeliui mūsų šalies gyventojų yra įpratę prie paprastesnių oro kondicionavimo sistemų, kuriose užtenka paspausti vieną mygtuką ir toliau viską reguliuoja pats vairuotojas.
Pasak tvarkingųjų ADAC specialistų, optimaliausia temperatūra automobilyje turi būti 21 – 24 laipsniai šilumos. Jeigu įmanoma ir yra galimybė, reikėtų pasirinkti automatinį režimą, kuris priklausomai nuo temperatūros lauke reguliuos oro temperatūrą jūsų automobilio viduje. Naujo tipo sistemos automatiniame režime apskritai naudoja mažiau kuro negu mums įprastesnės ranka valdomos sistemos, tačiau jos turi keletą privalumų. Užmiestyje tokia sistema naudoja mažiau kuro ir yra pigesnės negu naujosios ir išmaniosios klimato kontrolės. Didžiausias minusas yra, jog ranka valdomos ir reguliuojamos sistemos reikalauja daugiau kuro, kai variklis dirba laisvoje eigoje bei miesto sąlygomis.
ADAC specialistų teigimu automobilis su įjungtą oro kondicionavimo sistema vidutiniškai gali suvartoti 10 – 15 procentų kuro. Ypač tai gali pasijausti važinėjant mieste, kuriame automobilis gali vidutiniškai suvartoti net 20 procentų daugiau kuro, jeigu automobilyje yra įjungta oro kondicionavimo sistema.
Užmiestyje, važiuojant 100 km/h greičiu, pasekmės nėra tokios skaudžios. Automobilis su įjungta oro kondicionavimo sistema sunaudoja maždaug 5 – 6 procentus daugiau kuro. Pasak ekspertų, oro kondicionavimo sistemos, labiausiai reikalauja kuro, kai automobilis dirba laisva eiga. Tuo metu variklį net 70 procentų apkrauna oro kondicionavimo sistema.
Alternatyva
Tačiau yra keletas būdų, jog išvengtume būdų naudoti oro kondicionavimo sistemą. Patartina, jog prieš sėdant į automobilį atidarytumėt langus ir išvedinėtumėt automobilį. Tokį ritualą patartina atlikti karštą vasaros dieną, jog automobilio viduje būtų gaivaus oro. Kitas patarimas būtų, jog paliekant automobilį kaitrios dienos metu, jog ant priekinės panelės uždėtumėt saulę atspindinčios folijos gabalą. Jų galima nusipirkti įvairiuose prekybos centruose ar automobilių dalimis specializuojančiose parduotuvėse. Nes kuo daugiau langų automobilyje, tuo daugiau šansų saulės spinduliams prasiskverbti į automobilį, o tai reiškia tik viena. Atidarius automobilio duris pasijusite kaip saunoje.
Pabaigai reikėtų pridurti, jog žmonėms galvojantiems, kad automobilio spalva stipriai įtakoja spindulių trauką. Pavyzdžiui juodos spalvos automobilyje bus karščiau negu sidabrinės spalvos, labai klystate. Priklausomai nuo automobilio spalvos, temperatūra gali padidėti nuo 0,5 iki 1 laipsnio.