Šį penktadienį, spalio 29 d., Nacionalinėje dailės galerijoje prasideda antrus metus rengiamas nemokamų seminarų ciklas „Three uses of the knife“, kuris šiemet visus besidominčius supažins su šiandieninėmis meno kuravimo praktikomis bei neįprastais menininės-edukacinės veiklos modeliais.
Pasak vieno iš seminarų ciklo organizatorių – šiuolaikinio meno dienraščio internete Artnews.lt, šis renginys yra orientuotas į pradedančius meno profesionalus – kuratorius, kritikus, meno vadybininkus bei pačius menininkus ir siekia išjudinti susidariusią situaciją meno kritikos ir kuravimo lauke, kuomet po bendrų menotyros studijų pradedamos individualaus braižo paieškos, neretai tampančios dviračio išradinėjimu.
„Kaip yra sakęs konceptualus menininkas Johnas Baldessari, dėstęs Kalifornijos menų koledže, išmokyti meno, žinoma, negalima, tačiau galima paskubinti procesus ir padėti menininkui nedaryti to, kas jau seniausiai padaryta“, – sako projekto rengėjai.
Internetinio šiuolaikinio meno dienraščio Artnews.lt, Nacionalinės dailės galerijos informacijos centro ir Šiuolaikinio meno centro iniciatyva rengiamas seminarų ciklas prasidės olandų menininkės, kuratorės bei meno istorikės Danilos Cahen filmu „Draugiški priešai“ (angl. Friendly Enemies, 2010), šmaikščiai pasakojančiu apie daugiasluoksnius menininkų ir kuratorių santykius, kurie neretai tampa įtempti dėl skirtingų abiejų pusių vizijų.
Pirmąją ciklo dieną, spalio 29 d., auditorija bus raginama apsvarstyti, kokia yra kuratoriaus vieta šiandieniniame meno lauke: kas, kaip ir kada tampa kuratoriumi? Vis dažniau menininkams ir kuratoriams keičiantis vaidmenimis, savo kuravimo praktikos viziją pristatys menininkas ir teoretikas – Londono „Hayward“ galerijos kuratorius, vienas iš tarptautinio žurnalo „Frieze“ redaktorių Tom Morton, kuris šiemet drauge su Lisa Le Feuvre kuruos ambicingiausia Didžiojoje Britanijoje vadinamą parodą „The British Art Show“.
Sudėtingą ir daugialypį menininko ir kuratoriaus santykį rengiant bendrus projektus mėgins atskleisti ir šiuolaikinis su įvairiomis medijomis dirbantis prancūzų menininkas Benoît Maire bei galerijos „Tulips & Roses“ vadovas Jonas Žaikaitis, savo požiūrius pristatysiantys antrajame seminare, vyksiančiame lapkričio 5 d. Būdamas ne tik menininku, bet ir rašytoju, kuratoriumi ir teoretiku B.Maire 2009 m. Vilniaus galerijoje „Tulips & Roses“ kuravo parodą „Tautologija yra kliūtis“, kurią vėliau kiek pakitusiu pavidalu pristatė studijoje „D1“ Paryžiuje.
Trečiąją dieną, lapkričio 12 d., lietuvių publika turės galimybę susipažinti su netradicinėmis, alternatyviomis menininkų iniciatyvomis, leidusioms jiems įsitvirtinti meno pasaulyje bei tapti sektinais pavyzdžiais įvairiose šalyse. Savo veiklą pristatys Niujorke gyvenantis menininkas Anton Vidokle bei Glazge įsikūrusios „Transmission gallery“ atstovai Rebecca Wilcox bei Mark Briggs, kuriuos vienija tikėjimas bendruomeniškumo ir „tinklinio“ bendradarbiavimo produktyvumu.
Anton Vidokle yra naujienų portalo e-flux.com bei žurnalo steigiamasis vadovas ir nepailstantis netikėtų projektų iniciatorius. Jo darbų sąraše – projektas „Sekančios Dokumentos kuratorius turėtų būti menininkas“, kviečiantis žymiausius pasaulio menininkus pateikti savo Dokumentos viziją; taip pat kaip atsakas į neįvykusią Manifesta 6 Berlyne inicijuotas projektas „Unitednationsplaza“, vykęs dvylika mėnesių ir įtraukęs daugiau nei šimtą menininkų, rašytojų ir filosofų; bei visa eilė keliaujančių projektų.
„Transmission Gallery“ – tai 1983 m. Glazgo menų mokyklos absolventų įkurta nepriklausoma parodų erdvė, tapusi panašių parodų centrų kūrimosi visame regione katalizatoriumi. Iniciatyva, skirta jaunų Glazgo menininkų prisistatymui, išradingo valdymo dėka tapo įvairių tarptautinių projektų ir dialogų platforma.
Visi „Three uses of the knife“ seminarai vyks anglų kalba. Daugiau informacijos ir išankstinė registracija: www.3-uses-of-the-knife.lt