-10.5 C
Vilnius
Ketvirtadienis, 13 vasario, 2025

Ar vairuodami tikrai vairą laikote teisingai? Ekspertai pasakoja, koks turėtų būti saugiausias metodas

Ilgą laiką vairuotojai buvo mokomi laikyti rankas ant vairo 10 ir 2 valandų pozicijose. Tačiau šiandien šis metodas laikomas pasenusiu ir netgi pavojingu. Šis pokytis diktuojamas šiuolaikinių saugos sistemų, ypač oro pagalvių, tobulinimo, tad žemiau apžvelgsite at tikrai vairą laikote teisingai?

Senoji rankų padėtis ant vairo – rizika

Išsiskleidusios oro pagalvės, jei rankos yra 10 ir 2 valandų padėtyje, gali sukelti rimtus sužalojimus, smarkiai paveikdamos rankas ir dilbius. Todėl vairuotojai dabar raginami laikyti rankas 9 ir 3 valandų pozicijose. Ši padėtis užtikrina geresnę vairo kontrolę ir stabilumą, sumažinant riziką avarijos metu ir užtikrinant saugesnį vairavimą. Be to, 9 ir 3 valandų padėtis leidžia vairuotojui greičiau ir efektyviau reaguoti į netikėtas situacijas kelyje.

Nors vairuotojai dažnai renkasi individualius vairavimo stilius ir rankų padėtis ant vairo – nuo vienos rankos viršuje iki kryžminimo – saugiausios ir efektyviausios laikomos dvi pozicijos: 10 ir 2 valandos arba 9 ir 3 valandos. Šios pozicijos užtikrina optimalią vairo kontrolę ir leidžia greitai reaguoti į netikėtas situacijas kelyje.

Kitos rankų padėtys gali sumažinti vairo kontrolę ir padidinti avarijos riziką. Todėl rekomenduojama laikytis 10 ir 2 arba 9 ir 3 valandos padėčių, atsižvelgiant į individualius poreikius ir komforto jausmą.

Kodėl 10 ir 2 valandos vairo padėtys jau pasenusios?

Tradiciškai vairuotojai buvo mokomi laikyti rankas 10 ir 2 valandų padėtyje – tai buvo efektyvu senesniuose automobiliuose, neturinčiuose vairo stiprintuvo, kai reikėdavo daugiau jėgos vairavimui. Tačiau šiuolaikinės transporto priemonės ir saugos sistemos reikalauja kito požiūrio.

Pagrindinė priežastis, kodėl 10 ir 2 padėtis nebėra rekomenduojama, yra oro pagalvės. Išsiskleidus oro pagalvei, rankos, esančios aukščiau ant vairo, gali patirti rimtus sužalojimus – nuo nykščių lūžių iki riešo traumų ir netgi veido sužalojimų.

Vairo stiprintuvas taip pat sumažino fizines pastangas, reikalingas vairavimui, todėl 9 ir 3 valandų padėtis leidžia efektyviau valdyti automobilį, užtikrinant geresnį stabilumą ir kontrolę.

Australijos įmonių vairuotojų mokymo centras ir kiti ekspertai pabrėžia, kad pereinant prie 9 ir 3 padėties sumažėja rimtų sužalojimų rizika avarijos metu.

Ar vairuodami tikrai vairą laikote teisingai? Atsako ekspertai. Kodėl sena vairo laikymo padėtis nebetinka?

Kodėl ši nauja, 9 ir 3 valandos padėtis laikoma saugesne?

Šiuolaikiniai vairavimo ekspertai rekomenduoja 9 ir 3 valandos rankų padėtį ant vairo kaip optimaliausią dėl kelių svarbių priežasčių:

  • Puiki vairo kontrolė. Rankos, esančios priešingose vairo pusėse, užtikrina pusiausvyrą ir stabilų sukibimą, leidžiant tiksliau ir efektyviau valdyti automobilį. Tai ypač svarbu vairuojant sudėtingomis sąlygomis ar netikėtose situacijose.
  • Padidėjęs saugumas. Avarijos atveju, oro pagalvė išsiskleisdama tikėtina, jog gali mažiau sužaloti vairuotoją, nes rankos nėra taip arti veido, kaip 10 ir 2 padėtyje.
  • Greitesnė reakcija. Ši pozicija leidžia vairuotojui greičiau ir tiksliau reaguoti į netikėtus įvykius kelyje, suteikdama didesnį manevringumą ir kontrolę.
  • Ergonomiškumas ir komfortas. 9 ir 3 padėtis yra natūralesnė ir mažiau įtempta, ypač ilgesnėse kelionėse, todėl vairuotojas mažiau pavargsta ir gali išlaikyti dėmesį.

Todėl 9 ir 3 valandos padėtis ne tik užtikrina saugesnį vairavimą, bet ir didina komfortą bei efektyvumą.

O jeigu vairuoja automobilis, kur laikyti rankas tuomet?

Nors Lietuvoje dar nėra visiškai autonomiškų automobilių, tačiau vairavimo pagalbą naujsensi modeliai gali suteikti, todėl būtina būti atidiems ir laikyti vairą taip, kad galėtumėte tuoj pat perimti vairo kontrolę į savo rankas.

Svarbiausia yra būti budriems ir pasiruošusiems bet kuriuo momentu, kai sistema to pareikalaus. Automobilio gamintojo instrukcijose paprastai nurodomos specifinės rekomendacijos.

Svarbu atminti, kad automobilių gausiose gatvėse pagalbinę vairavimo funkciją geriausia išsijungti, nes mieste ypatingai reikalingas budrumas ir nuolatinis aplinkos vertinimas, tad rekomenduojame vairą laikyti nurodytomis kryptimis visuomet.

Nuotraukos asociatyvinės © Canva.

Šaltinis:
https://reidasofficial.lt/

Jonas Vainius
Jonas Vainius
Esu Jonas Vainius, sporto, automobilių bei technologijų skilties autorius ir tuo pačiu aistringas futbolo bei retro automobilių fanas. Nuolat sekdamas įvairius įvykius, savo skaitytojams pateikiu išsamias ir trumpas sporto, automobilių bei technologijų naujienas iš viso pasaulio. Savo straipsniuose siekiu ne tik informuoti, bet ir įkvėpti šių šakų entuziastus aktyviau dalyvauti šiose veiklose bei domėtis jų pasaulinėmis tendencijomis.

Įdomūs video:

Taip pat skaitykite: