Now Reading
Didžiausiais Lietuvos vargonais skambės ir paslaptingas minimalizmas, ir didingas simfonizmas

Didžiausiais Lietuvos vargonais skambės ir paslaptingas minimalizmas, ir didingas simfonizmas

Didžiausiais Lietuvos vargonais skambės ir paslaptingas minimalizmas

Šį šeštadienį, rugpjūčio 7 d., 18 val., koncertų ciklas „Muzikos valanda Vilniaus universiteto Šv. Jonų bažnyčioje“ vargoninės muzikos gerbėjus kviečia į vargonininkės Jurgitos Kazakevičiūtės koncertą.

Vargonininkė atstatymo dešimtmečio sukaktį švenčiančiais didžiausiais Lietuvos vamzdiniais vargonais pagros Franz Liszto Variacijas „Weinen, Klagen, Sorgen, Zagen“ tema, Johanno Sebastiano Bacho Pasakaliją ir fugą c-moll, BWV 582, Broniaus Kutavičiaus Sonatą „Ad Patres“ ir Louis Vierne „Carillon de Westminster“, Op. 54, nr. 6.

Anot Kazakevičiūtės, žymioji Bacho Pasakalija ir fuga c-moll yra gana ankstyvas kompozitoriaus kūrinys. „Jos tema yra paveikta prancūzo Andre Raison Pasakalijos temos, o visa struktūra ir stilius yra panašūs į šiaurės Vokietijos kompozitoriaus Dietericho Buxtehudės, iš kurio kūrybos savo jaunystės metais įkvėpimo sėmėsi Bachas. Beje, šios Pasakalijos tema taip pat turi panašumo su Buxtehudės Pasakalijos d-moll tema“, — pasakojo vargonininkė.

Pasak atlikėjos, vieną geriausių šiuolaikinių lietuvių kompozitorių kūrinių vargonams — Sonatą „Ad Patres“ Bronius Kutavičius parašė dviems vargonininkams, remdamasis garsiuoju M. K.Čiurlionio septynių paveikslų ciklu „Laidotuvių simfonija“ (1903), bet vėliau jis buvo pritaikytas vienam atlikėjui.

„Kūrinyje dominuoja kompozitoriui būdinga minimalistinė rašymo technika, kai viena sustingusi būsena ar nuotaika demonstruojama gana ilgą laiko tarpą. Tačiau tik iš pirmo žvilgsnio gali susidaryti įspūdis, kad epizodai yra visiškai statiški, nes iš tikrųjų juose vyksta įvairūs muzikiniai procesai, kuriuos tik reikia pastebėti“, — mintimis dalinosi J. Kazakevičiūtė.

„Koncertą užbaigs legendinis aklojo prancūzų kompozitoriaus Louis Vierno „Vestminsterio karilionas“. Tai techniškai labai sudėtingas, tokatą primenantis kūrinys, kurio pagrindą sudaro varpų skambėjimą primenanti faktūra ir tema. Nors prasideda pakankamai negarsiai, bet kaip ir derą prancūziškai tokatai, motorinis judėjimas išauga iki stulbinančio fortissimo ir „Vestminstemrio karilionas“ baigiasi nepaprastai griausmingai ir šventiškai“, — pasakojo vargonininkė.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Vargonininkė Jurgita Kazakevičiūtė 2002 m. baigė vargonų magistrantūros studijas LMTA. 2001—2003 m. tobulinosi Austrijoje, „Mocarteumo“ universitete (prof. H. Metzger vargonų ir prof. H. Miki fortepijono klasėse). 2005 m. baigė LMTA asprinatūrą (doc. V. Survilaitės klasė). Dalyvavo vargonininkų konkursuose Vokietijoje, Prancūzijoje, Šveicarijoje ir Lietuvoje. 2004 m. tapo I-ojo J. Naujalio vargonininkų konkurso laureate (1-oji vieta). 2007 m. rugsėjį laimėjo 1-ąją premiją Tarptautiniame M. K. Čiurlionio vargonininkų konkurse Vilniuje. Nuolat aktyviai koncertuoja Lietuvoje ir įvairiose Europos šalyse. Šiuo metu J. Kazakevičiūtė dirba M. K. Čiurlionio menų mokykloje.

Šis koncertas priklauso VU Kultūros centro organizuojamiems koncertams „Muzikos valanda Vilniaus universiteto Šv. Jonų bažnyčioje“. Dalis šių koncertų yra skirti VU Šv. Jonų bažnyčios vargonų atstatymo 10-mečio (2000—2010) sukakčiai paminėti. Ciklo organizatoriai siekia supažinti klausytojus su didžiausiais Lietuvos vargonais, atskleisti šio instrumento grožį ir itin plačias galimybes.

Bilietai parduodami prieš koncertą, renginio vietoje. Bilieto kaina — 15 Lt; moksleiviams, studentams, neįgaliesiems ir senjorams su pažymėjimais — 10 Lt.

Laikas.lt

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt

Scroll To Top