Now Reading
Kodėl „iPad“ neturi konkurentų?

Kodėl „iPad“ neturi konkurentų?

Kodėl „iPad“ neturi konkurentų?

Kai praėjusių metų sausį Steve Jobsas pristatė „iPad“, daugelis tiesiog manė jį būsiant paprasčiausiu „dideliu iPhone“. Visus domino ne pats produktas, o jo kaina – vos 500 JAV dolerių (apie 1250 litų). Kodėl tik tiek, klausia CNN.

„iPad vis dar išlieka paklausiausiu šios rinkos dalies produktu, tuo tarpu jo konkurentai susiduria su didžiule problema – niekaip netelpa į pirmtako kainos rėmus. Jungtinėse Valstijose šiemet debiutavusios „Motorola Xoom“ planšetės kaina siekia 800 dolerių (2010 litų). Na taip, jai prilygstanti „iPad“ versija parduodama už 730 dolerių (1840 litų), tačiau „Motorola“ pigesnės konkurencingos versijos taip ir nesukūrė. Planšetinis kompiuteris „Samsung Galaxy Tab“ su 7 colių ekranu premjeros metu be sutarties kainavo 600 dolerių (1510 litų).

Įdomu, kiek kainuos „iPad 2“, kurį pasaulis išvys kovo 2-ąją. Jau dabar internete galima rasti galimų šio produkto nuotraukų (žr. nuotraukų galeriją apačioje). 

Kodėl konkurentams taip sunku nuleisti kainos kartelę? Kaip tai pavyko „Apple“? Palyginimui – Lietuvoje pigiausias „iPad“ kainuoja1729 litus (16GB, WiFi), brangiausias – 2799 litus (64GB, 3G). Deja, minėti jo konkurentai mūsų šalies dar nepasiekė.

Prieš pasirodant „iPad“, niekas nesitikėjo, kad kompanija „Apple“, tradiciškai vertinama kaip brangių mobiliųjų kompiuterių rinkos dalyvė, siūlanti daugiau nei 1000 JAV dolerių (2520 litų) kainuojančius „MacBooks“ pasiryžtų tokiam žingsniui. Kompanija investuotojams vis primindavo, kad negali pagaminti „paprasčiausio šlamšto“ – kompiuterio už 500 dolerių.

„Tech Republic“ atstovo Jasono Hinerio teigimu, to esmė – kompanijos vykdoma mažmeninės prekybos strategija. „Apple“ turi 300 mažmeninių prekybos taškų visame pasaulyje, kuriuose „iPad“ parduodamas be tarpininkų. Esą taip palankiau, nes jei „iPad“ būtų parduodamas per trečiuosius mažmeninės prekybos taškus, didžiausią pardavimo naudą šios ir turėtų.

„Apple“ turi ir tokių partnerių – „Best Buy “ ir „Walmart“, tačiau tokios kompanijos partnerystės tikslas – stebėti rinkos pokyčius ir vartotojų elgseną.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

„Kompanija gali susitaikyti, kad mažoji per tarpininkus parduodama dalis atneša mažesnę naudą, nes didžiąją produkcijos dalį parduoda mažmeninėse savo parduotuvėse ir internetu“, – teigia J.Hineris. Tuo tarpu „Motorola“, HP, ir „Samsung“ esą turi elgtis kitaip – siekdamos ir iš anksto nustatyto pelno, gamintojos privalo parduoti produkciją urmu mažmenine prekyba užsiimančioms įmonėms.

Visgi Brianas X. Chenas pastebi, kad J.Hineris pamiršo vieną svarbų dalyką – pačios „Apple“ išlaidas, skiriamas toks 300 parduotuvių išlaikyti. Gerai esą tik tai, jog jose šalia „iPad“ nerasi kitų kompanijų produkcijos. Klientai į jas užsuka jau žinodami, ko nori.

Nerijus Drochneris

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt