Lietuviai tradiciškai atostogų kryptims linkę rinktis tokias šalis kaip Egiptas, Ispanijos salos ar Turkija. Tačiau kol vieni svarsto, kuriam paplūdimyje šildysis, kiti renkasi aktyvias ir ne dažnai lietuvių lankomas vietas. Nuotraukos, kaip iš atvirukų, įspūdingi kraštovaizdžiai, ramybė, geros emocijos ir linksmi nutikimai, kuomet estai neatpažįsta lietuvių – tokiais prisiminimais dalinasi aktyvaus poilsio propaguotojas Laimontas Rakauskas, kuris su savo žmona Daiva leidosi į kelionę dviračiais po Alandų salyną (Suomija). Ar tikrai reikia daug pinigų tokiai kelionei? Kaip galima sutaupyti ir kokius dar patarimus verta išgirsti išsiruošus į tokią kelionę dviračiais? Apie tai ir dar daugiau pokalbyje su p. Laimontu, prekės ženklo „Idėjos sportui“ kūrėju.
Kaip reikia pasiruošti tokiai kelionei? – paklausėme p. Laimonto
Svarbiausia, pirmiausiai galvoje viską susidėlioti. Nes čia kelionė dviračiais - turi gerai apgalvoti, kiek ir ko pasiimti, nes viską turėsi vežti pats. Tai ir buvo pagrindinis iššūkis. Čia nėra taip, kaip važiuojant automobiliu, sugalvojai – sustojai degalinėj ir pasiėmei sumuštinį. Ten apskritai, kur rasti prekybos taškus reikia žinoti – gerai, kad prieš tai tinklaraščiuose pasiskaitinėjome apie tai. Pati kelionė truko 6 dienas, o per jas numynėme 300 kilometrų. Tačiau pamatyti vaizdai ir patirti įspūdžiai nusveria nuovargį.
Kuo išskirtinė kelionė dviračiu po nepažįstamas salas?
Keliaujant, pavyzdžiui, Europoje prie vandens telkinių, tu kur nori, ten gali sustoti, praleisti kiek nori laiko. O čia esi pririštas prie keltų. Jie yra du arba trys per dieną. Todėl reikia labai gerai susidėlioti laiką – suprasti, kad keliavimas ir mynimas dviračiu atima daug jo, galiausiai, net nežinai, kur bus sunkiau, kur lengviau minti, nepamiršti aplankyti tam tikrų objektų ir kažkada – ne tau norimu laiku, o apibrėžtu – turi iš ten išvykti. Nes jei persikelsi vėliau, nerasi kito kelto, tad logistiniai gebėjimai čia turi būti išvystyti gerai. Tad pradžioje tos vidinės įtampos buvo, kol supratome, kaip geriausiai viską planuoti. Šias salas lietuviai lanko gan retai, galbūt dėl to ten keliaujant su Lietuvos vėliava mūsų neatpažino net estai! (juokiasi)
Pakalbėkime apie pinigus – ar ten brangu?
Pagrindinės mūsų išlaidos kelionėje – kempingai. Jei jau norit visiškai ekonominio gyvenimo, gali bandyti prašytis pas vietinius, kad leistų kažkur pasistatyti palapinę, bet šiaip daugiausiai už kempingą mokėjome 30 eurų, o mažiausiai - 13 eurų. Jie yra kiekvienoje saloje, kai kur net ir po du. Kempingai modernūs – su virtuvėlėm, internetu, dušais, tualetais.
Taip pat 6 eurus sumokėjom pradiniame kelte už žmogų. Kaip suprantu, su tuo pačiu bilietu tu gali keliauti po visą salyną. Sąlygos tik tokios, kad turi nakvoti kiekvienoj saloj ir negali daryti grįžtamojo reiso. Jie taip skatina keliavimą ir keltas turi būti keliavimo priemonė, o ne kaip transportas.
Bendrai – kainos nedidelės, beveik kaip Lietuvoje. Kepyklėlėj teko pirkti pyragėlį - 1,5 Eur, kavos – apie 1,5 Eur, brangiausiai kainavo alus - apie 3 eurus. Tiesa, kava ne visai skani – ten įprasta ryte pagaminti jos į termosą ir visą dieną pardavinėti kavinės lankytojams (šypsosi).
Kokį maistą vežėtės iš Lietuvos?
Duonos (bet reik galvoti, kokią pasiimti - kad ne minkšta būtų, greitai nepelytų), lašinių, agurkų, pomidorų, troškintos mėsos (konservuose), „Activus“ avižinės košės, vytintų dešrelių, riestainių, greitai paruošiamų „Sun Yan“ makaronų ir panašių produktų, kurie neužimtų daug vietos ir ilgai išsilaikytų. Tiesa, labai džiaugiuosi sudarytų produktų sąrašu – pavyko apskaičiuoti viską taip, kad turbūt geriau nei nesugalvosi (juokiasi).
Ar rekomenduotumėte ten vykti ir kokius patarimus duotumėte keliaujantiems?
Be abejo rekomenduočiau! Tai puiki vieta poilsiui nuo miesto triukšmo, nuo žmonių. Visiškas atsipūtimas ir poilsis. Tad ypatingai dirbantiems darbą biure, čia yra superinės atostogos. Grįžti tarsi naujas žmogus. O rekomendacijos ir apskritai akcentai būtų tokie:
Alandų salos, dviraciai, Dviračių sportas, kelionės, keliones dviraciu, laisvalaikis, Suomija, turizmas
|
|
|
|
|
|
|
|