Search Results for: "simboliai"
Sapnai nuolat tiriami, tačiau mokslininkai daugelio atsakymų apie juos dar neturi arba paprasčiausiai dėl jų nesutaria. O paprasti mirtingieji visaip stengiasi paaiškinti sapnų reikšmes siedami juos su savo gyvenimo patyrimais ir netgi prietarais. Tad besidomintiems sapnų reikšmėmis buzzfeed.com siūlo paskaityti apie dažniausiai sapnuose matomų simbolių prasmes.
Šiuos personažus žinome iš knygų, komiksų, animacinių filmukų. Vieni juos mylime, kiti nemėgstame, o yra ir prisiekusių gerbėjų. Viena jų – menininkę Sigutė Ach. Su ja leidžiamės į kelionę po Mumių pasaulį, iškapstant guiliausias prasmes.
Pasaulyje egzistuoja daugybė visuotinai paplitusių simbolių ir ženklų, kuriuos pamačius mums nebereikia žodžių ar papildomų paaiškinimų. Pamatę iškeltus du pirštus, automatiškai pagalvojame – hipiai, taika; rožinę širdelę – meilė ir pan. Tačiau ne visi simboliai turi tą reikšmę, kuri yra paplitusi visuomenėje.
8-ojo dešimtmečio pabaigoje Didžiojoje Britanijoje į muzikos grupę susibūrusi aštuonių vyrukų kompanija pasirinko keistą, tačiau itin aktualų tuo metu šalyje vyravusiam ekonominiam nuosmukiui pavadinimą. UB40 – tai bedarbystės simbolis – paraiškos bedarbio pašalpai gauti kodas.
„LT Identity“, vienijanti dizaineres J. Rimkutę, I. Ševiakovaitę ir grafikos dizainerį Edvardą Kavarską, nusprendė pristatyti lietuviškais simboliais papuoštus marškinėlius sporto sirgaliams. Pirmieji juos išbandė „Žalgirio“ ir mūsų rinktinės krepšininkai LKL čempionato apdovanojimų renginio metu.
„Nors esame sukūrusios jau per 30 „LT Identity“ marškinėlių, tačiau tai – pirmieji skirti sportinei tematikai. Labai džiaugiamės, kad šie marškinėliai iki „kaulų smegenų“ yra lietuviški: tiek dizainas, tiek medžiagos, tiek gamyba – viskas padaryta Lietuvoje. Net siūlės ant marškinėlių yra Lietuvos siuvėjų darbas“,- šypsosi „LT Identity“ dizaineriai, sirgalių marškinėlius kūrę pusę metų.
Šiai kolekcijai sukurti 6 skirtingi marškinėlių dizainai. Labiausiai dominuojanti spalva visoje kolekcijoje – žalia, o dažniausiai naudotas audinys – natūrali medvilnė. Pagal dizainerių sumanymą, rūbas specialiai nepabaigtas siūti: neapsiūti jo kraštai leis žmonėms patiems užsiimti kūryba – patrumpinti marškinėlius tiek, kiek jiems reikia.
Pasak „LT Identity“ kolektyvo, jie visuomet savo darbuose nori išryškinti lietuviškumą ir pasiūlyti lietuviams dėvėti originalų, kūrybinį ir kokybišką gaminį. Naujieji sirgalių marškinėliai išskirtiniai dar ir todėl, kad paprastai panašių marškinėlių dizainas atliekamas Lietuvoje, o gamyba vyksta dažniausiai Kinijoje ar net Bangladeše. Šiuo atveju viskas daryta Lietuvoje. Tai, kad apranga gaminama Lietuvoje, anot dizainerių, daugeliui žmonių reiškia kokybę, geresnes medžiagas ir tai, kad marškinėlius bus galima ilgiau nešioti.
J. Rimkutė ir I. Ševiakovaitė teigia, kad artėjant krepšinio čempionatui vis labiau pastebimas žmonių noras pabrėžti savo lietuvišką identitetą: „Mes pasistengėme, kad šis noras būtų patenkintas visapusiškai – ko gero, lietuviškesnės atributikos surasti bus neįmanoma. Toks ir buvo mūsų tikslas nuo pat pradžių – sukurti marškinėlius, kuriuos apsivilkęs žmogus jaustųsi tikru lietuviu, tikru patriotu, tikru sirgaliumi. Dirbome galvodamos ne tik apie grožį, tačiau ir apie prasmę bei dėvėjimo patogumą“.
Marškinėlių kūrybos procesas buvo visiškai originalus, nebuvo žiūrima į jokius kitus sirgalių marškinėlius nei Lietuvoje, nei užsienyje. Visi simboliai yra originaliai kurti grafikos dizainerio E. Kavarsko. Jis teigia, kad labiausiai kurti ant marškinėlių esančius simbolius jį įkvėpė heraldika, kuriai keliami labai griežti reikalavimai ir taisyklės.
Ąžuolas, kalavijas ir skydas marškinėliuose pasirinkti kaip tvirtybės, galios ir stiprybės išraiškos simboliai. Pasak E. Kavarsko, vienas įdomesnių panaudotų simbolių yra saulė – krepšinio kamuolys. Pastarasis simbolis turi ne tik vizualinę, bet ir gilesnę prasmę. Ant marškinėlių esančią stilizuotą saulę, primenančią krepšinio kamuolį, „LT Identity“ dizaineriai patalpino ne marškinėlių centre, o ties širdimi. „Tai padaryta specialiai tam, kad žmonės, giedodami mūsų himną, būtent ten galėtų dėti ranką“,- sako E. Kavarskas.
„LT Identity“ trijulė sutartinai tvirtina, kad šie marškinėliai tinka visiems. „Svarbiausia, kad pasinėrus į krepšinio aistras, šie marškinėliai iškart leis pasijausti ir tautiškais, ir madingais, o Lietuvoje gamintas natūralus audinys išlaikys tiek įtampos prakaitą, tiek pergalės šampano purslus“.
Įdomūs faktai.
Visas marškinėlių kūrybinis ir gamybinis procesas užtruko daugiau nei pusę metų.
Nauja sirgalių uniforma unikali tuo, kad marškinėliuose paliktos išvirkščios siūlės.
Be marškinėlių, dizainerės sukūrė ir lietuviškais simboliais papuoštas skareles.
Simboliai lietuviams – labai svarbūs, nes iki šiol populiariausi LT Identity marškinėliai buvo su Vyčiu, tad galima tikėtis, kad ir naujieji sirgaliaus marškinėliai bus itin populiarūs.
Tikriausiai visi esate girdėję dainą apie deimantus – geriausius merginos draugus. Ši dainos eilutė laikui bėgant tapo dar aktualesnė, nes auksiniai žiedai su deimantais bei auskarai su šiais nepaprastai gražiais brangakmeniais tampa vis populiaresni. Šiandien nei žiedai, nei auskarai su deimantais nebėra tik statuso simbolis – tokie papuošalai yra itin aktualūs ir dažnai nešiojami kasdien. Kokios juvelyrikos tendencijos šiuo metu vyrauja ir ką rinktis, jeigu papuošalų dėžutėje trūksta naujų auskarų, vėrinio ar žiedo su deimantu? Skaitykite toliau ir sužinokite, kas yra madinga šiais metais!
Japonams neatrodo, kad pasikviesti kelis draugus ir išgerti arbatos puodelį yra paprastas dalykas. Dailė, gėlių komponavimas, poezija, choreografija, filosofija, religija ir kulinarija susilieja į vieną, neskaidomą tradicinės japonų arbatos ceremonijos meną .
Iš viso Lietuvoje yra apie tūkstantį istorinių parkų, daugiausia jų – buvusių dvarų teritorijose. Tarp tokių autentiškų erdvių – ir daugiau nei 100-metį menantis Ilzenbergo dvaro parkas, naujai apželdintas itin netikėtu būdu – pagal 10 skirtingų emocijų.
Šių metų vasaros festivaliuose vyraus tikra stilių įvairovė: nuo septyniasdešimtųjų hipiškų ir „vintage“ stiliaus detalių iki romantiškų ar net rokeriškų motyvų, šiuo metu karaliaujančių ant mados podiumų. Stilingiausieji įkvėpimo semsis iš tokių festivalių kaip legendinis „Woodstock“ ar populiarusis „Coachella“. Tad kokį stilių pasirinkti festivaliams Lietuvoje, pataria „Deichmann Trendblog“ stiliaus ir mados tinklaraštininkės Laura ir Eva Macijauskaitės.