0.6 C
Vilnius
Ketvirtadienis, 23 sausio, 2025

„Lucid“ ateities elektromobiliuose galėtų naudoti dviejų greičių transmisijas

Amerikiečių automobilių gamintojas „Lucid“ domisi dviejų greičių transmisijomis, kurios leidžia elektros varikliams veikti optimaliuose diapazonuose esant skirtingiems greičiams.

Nors „Lucid“ jau gamina efektyviausius pasaulyje elektromobilius, ji siekia dar labiau išplėsti savo pranašumą. Viena sritis, kurią kiti automobilių gamintojai, pavyzdžiui, „Porsche“, tyrinėjo siekdami padidinti savo elektromobilių ridos nuotolį, yra dviejų greičių transmisijų naudojimas. „Lucid“ to dar nedarė, tačiau dabar atrodo, kad ji gali pritaikyti šią technologiją savo unikaliu būdu.

Elektros variklio su dviejų greičių transmisija veikimas

„Lucid“ išradingas ir itin lanksčiai pritaikomas pavaros agregatas vertas detalesnio pažinimo. Jis naudoja du koaksialius planetinius reduktorius, esančius variklio korpuso galuose, kad sumažintų elektros variklio greitį (dešimtys tūkstančių aps./min) iki ratų sūkių greičio. Ši konstrukcija ne tik sumažina agregato dydį ir masę, bet ir leidžia panaudoti planetinius reduktorius kaip dviejų greičių transmisiją, selektyviai stabdant atskiras jų dalis.

2023 m. pateiktas ir neseniai automobilių gamintojui suteiktas patentas aprašo dalį šios sistemos, nors tikslus dizainas atrodo kiek neaiškus. Keliuose patentuose nurodomi skirtingi aspektai, kurie greičiausiai yra nauja pavaros agregato konfigūracija, todėl tikslus visų dalykų pobūdis nėra visiškai aiškus vien skaitant šį dokumentą.

Naujoji sistema, skirta dviejų greičių transmisijai, naudoja vieną ar daugiau planetinių reduktorių kiekvienoje koaksialinio pavaros agregato pusėje. Dviejų perdavimo skaičių perjungimą užtikrina vienkrypčių sankabų sistema. Nors automobilių gamintojai ir tiekėjai teigia, kad panašių sistemų efektyvumas gali padidėti iki 5%, tikrasis efektyvumo pagerėjimas priklauso nuo važiavimo stiliaus ir sąlygų.

Lucid elektrinių automobilių varikliai su dvigubo perjungimo transmisija. Padidės efektyvumas

„Lucid“ naudodama šį unikalų dizainą gali siekti daugiau

„Lucid“ generalinis direktorius Peteris Rawlinsonas nurodė siekį pasiekti 6 mylių vienam kilovatvalandei. Tai žymiai viršytų dabartinį efektyviausio „Lucid Air“ rodiklį – 5 mylios/kWh. Automobiliui su 100 kWh baterija tai reiškia ne tik didesnį ridos nuotolį, bet ir žymiai greitesnį įkrovimą, nes įkrovimo greitis tiesiogiai proporcingas pavaros agregato efektyvumui.

Artėja „Lucid Gravity“ visureigio ir dar vieno vidutinio dydžio automobilio debiutai. Naujoji pavaros technologija, apimanti dviejų greičių transmisiją, gali būti įdiegta bet kuriame „Lucid“ modelyje. Tikėtina, kad ją galėtume išvysti ir atnaujintame „Air“ sedane, bent jau vienoje ašyje, tačiau tai kol kas tai tik spėlionės. Apie konkrečius gamintojo planus sužinosime tik po oficialaus pranešimo.

Nuotraukos asociatyvinės © Canva.

Šaltinis:
https://www.motor1.com/

Jonas Vainius
Jonas Vainius
Esu Jonas Vainius, sporto, automobilių bei technologijų skilties autorius ir tuo pačiu aistringas futbolo bei retro automobilių fanas. Nuolat sekdamas įvairius įvykius, savo skaitytojams pateikiu išsamias ir trumpas sporto, automobilių bei technologijų naujienas iš viso pasaulio. Savo straipsniuose siekiu ne tik informuoti, bet ir įkvėpti šių šakų entuziastus aktyviau dalyvauti šiose veiklose bei domėtis jų pasaulinėmis tendencijomis.

Įdomūs video:

Taip pat skaitykite: