Now Reading
Vertingiausi Europos prekės ženklų Top 10

Vertingiausi Europos prekės ženklų Top 10

Vertingiausi Europos prekės ženklų Top 10

Europos prekės ženklų vertės tyrime „eurobrand2010”, kurį pristato Vienoje įsikūręs Europos prekės ženklų institutas, išnagrinėta daugiau kaip 3 000 prekės ženklų 24 šalyse ir 16 pramonės sektorių. 

Tyrimą atliko Europos prekės ženklų institutas. Nepriklausomi Europos prekės ženklų vertinimo ekspertai – daugiau kaip 14 metų patirtis atliekant įmonių ir organizacijų, turinčių nuo 10 iki 100 tūkst. darbuotojų ir bendrą turtą nuo 1 mln. iki 500 mlrd. eurų, analizę ir vertinimus, rengiant jų strategiją ir formuojant į prekės ženklą orientuotas struktūras.

Vertingiausi Europos prekės ženklai:

1. LVMH (27,638 mlrd. eurų)

2. „Nokia” (25,331 mlrd. eurų)

3. „Vodafone” (25,318 mlrd. eurų)

4. INBEV (23,604 mlrd. eurų)

5. „Unilever” (22,212 mlrd. eurų)

6. „Telefonica” (21,880 mlrd. eurų)

7. „Nestlé” (19,563 mlrd. eurų)

8. „Deutsche Telekom” (18,001 mlrd. eurų)

9. „SAB Miller” (17,572 mlrd. eurų)

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

10. „Mercedes-Benz” (16,940 mlrd. eurų)

Gerhard Hrebicek, Europos prekės ženklų instituto direktorius, apibendrino bendrus rezultatus:

„1. Prekės ženklų vertė sparčiausiai auga farmacijos, sveikatos ir biotechnologijų sektoriuose.

Labiausiai padidėjo Didžiosios Britanijos „GlaxoSmithKline” prekės ženklo vertė (+34,6 %), kiek mažiau – „Sanofi Aventis” (+19,1 %) ir „Novartis” (+11,6 %). Nuo krizės prekės ženklų vertė labiausiai nukentėjo automobilių (-14,1 %) ir IT bei technologijų sektoriuose (-14,5 %). Finansinių paslaugų srityje prekės ženklų vertė sumažėjo vidutiniškai 10,8 %, o labiausiai sumažėjo RBS (-36 %), „UniCredit” (-29,7 %) ir „Deutsche Bank” (-29,9 %) prekės ženklų vertė.

2. Prekės ženklų vertė kinta ne taip smarkiai kaip akcijų kainos

Prekės ženklų vertė kinta ne taip smarkiai, palyginti su įmonių verte kapitalo rinkose. Pasibaigus krizei, prekės ženklus turinčios įmonės atsigavo sparčiau, o rinkos kapitalizacijos augimo potencialas tam tikruose sektoriuose yra menkas. Prekės ženklus turinčių įmonių rinkos kapitalizacija auga sparčiau negu indeksai – pavyzdžiui, į pirmąjį „eurobrand2010″ dešimtuką patekusių prekės ženklus turinčių įmonių rinkos kapitalizacija vidutiniškai padidėjo 32,1 %, o indeksas DAX tuo pat laikotarpiu pakilo tik 22,6 %”.

Laikas.lt

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt