Žaidimų pasaulyje vaizdai yra daugiau nei tik paviršinis sluoksnis; jie yra esminė pasakojimo, atmosferos ir pasinėrimo į žaidimą dalis. Nors mechanika ir žaidimo procesas lemia įsitraukimą, dažnai žaidėjų atmintyje išlieka unikalūs ir įspūdingi matyti vaizdai. Nuo stilizuotų retro 2D žaidimų kraštovaizdžių iki modernių 3D pasaulių hiperrealistinių vaizdų – daugelis žaidimų paliko neišdildomą žymę istorijoje vien dėl savo dizaino.
Meniškumo įtaka žaidimams yra didžiulė ir akivaizdi įvairiuose žanruose – net tokiose srityse kaip online casino, kur kūrėjai kuria elegantiškus, įsimintus bei teminius dizainus. Čia apžvelgsime žaidimus, pasižyminčius menine įtaka, išryškindami tuos, kurie vizualinį pasakojimą iškėlė į naujas aukštumas.
1. Journey
Nedaugelis žaidimų yra taip įvaldę minimalizmo meną kaip Thatgamecompany sukurtas žaidimas „Journey“. Čia žaidėjai valdo apsirengusią figūrą, keliaujančią per didžiulę dykumą ir kylančią link tolimo kalno. Žaidime nėra dialogų ar aiškaus siužeto, tačiau per nuostabiai paprastus kraštovaizdžius bei kitus elementus tarp žaidėjo ir veikėjo užmezgamas gilus ryšys. Auksinis dykumos smėlis ir besikeičiantys atspalviai, kai diena pereina į naktį, paprastą peizažą paverčia hipnotizuojančia drobėle. „Journey“ primena, kad grožis žaidimuose ne visada reikalauja sudėtingumo, o veikiau akies žvilgsnio į vizualinį pasakojimą, kuris sukelia rimtas emocijas.
2. Okami
Clover Studio „Okami“ yra vienas unikaliausių žaidimų meno požiūriu, kuriame susilieja japoniškos akvarelės stiliaus vaizdai ir mitinis siužetas. Žaidimas „Okami“, kurio veiksmas vyksta stilizuotoje klasikinėje Japonijoje, yra persmelktas šintoistinės mitologijos. Žaidėjai „Okami“ žaidime tampa Amaterasu, vilko pavidalo saulės deive, siekiančia išlaisvinti šalį nuo tamsos. Unikalus žaidimo meno stilius vadinamas „sumi-e“, t. y. tušo tapyba, kuri suteikia žaidimui rankomis tapytą vaizdą su ryškiomis spalvomis ir sudėtingomis detalėmis.
3. Gris
„Gris“, kurį sukūrė Nomada Studio, yra dar vienas vizualiai kvapą gniaužiantis žaidimas, garsėjantis savo menu. Su akvarelės estetika, „Gris“ nukelia žaidėjus į kelionę per sielvarto etapus. Kiekviena sritis simbolizuoja skirtingas emocijas, kurios vaizduojamos spalvomis ir keičia atmosferą žaidėjams judant pirmyn.
Nuo gilios raudonos pykčio iki šaltos mėlynos liūdesio spalvos – žaidimo menas tarnauja kaip metaforiškas emocijų kraštovaizdis. Žaidimo „Gris“ grožis slypi ne tik spalvose ir formose, bet ir tame, kaip jos tiesiogiai siejasi su temomis ir pasakojimu, taip sukuriant vizualiai įspūdingą ir giliai jaudinančią patirtį.
4. Hollow Knight
Komandos „Team Cherry“ žaidimas „Hollow Knight“ yra indie perlas, kuriame platformų kūrimas ir tyrinėjimas derinamas su užburiančiai gražiu menu. „Hollow Knight“, kurio veiksmas vyksta tamsiame požeminiame pasaulyje, žinomame kaip Hallownest, pasižymi gotišku stiliumi, šiurpia atmosfera ir ranka pieštu menu.
Tamsioje, sudėtingoje aplinkoje gausu mažų detalių – nuo subtilios būtybių animacijos iki hipnotizuojančių užmirštų griuvėsių fono.
Vizualinis dizainas puikiai papildo žaidimo toną, sukurdamas melancholijos ir paslapties jausmą, kuris verčia žaidėjus tyrinėti kiekvieną žaidimo pasaulio centimetrą. „Hollow Knight“ menas yra puikus pavyzdys, kaip minimali paletė kartu su preciziškomis detalėmis gali sukurti įtraukiantį ir paslaptingą pasaulį.
5. Inside
Playdead sukurtas žaidimas „Inside“, kurio veiksmas vyksta distopiniame pasaulyje, veda žaidėjus per tamsius, šiurpius kraštovaizdžius su industrinėmis struktūromis ir nerimą keliančiomis scenomis. Žaidimo meninė režisūra naudoja ryškius apšvietimo kontrastus, monochromatinius tonus ir minimalistinį veikėjų dizainą, kad sukeltų nejaukią atmosferą.
Aiškių spalvų trūkumas didina įtampą ir įtraukia žaidėjus į nerimą keliantį atmosferinį pasaulį. Šis vizualinis stilius yra labai svarbus žaidimo poveikiui, nes pabrėžia kontrolės ir suvaržymo temas. Žaidimas „Inside“ parodo, kad mažiau iš tiesų gali būti daugiau, pasitelkdamas minimalizmą, kad sukurtų vizualiai patrauklią ir kartu nerimą keliančią patirtį.
6. Ori and the Blind Forest
Moon Studios sukurtas „Ori and the Blind Forest“ žaidėją nukelia į emocinę kelionę po pasaulį, kupiną sodrių, rankomis pieštų vaizdų. Žaidimo meno stiliui būdingas švelnus apšvietimas, ryškios spalvos ir sklandi, beveik nežemiška veikėjų ir aplinkos kokybė.
Žaidime pasakojama istorija apie draugystę ir netektį, o išraiškingi vaizdai sustiprina emocinį rezonansą. Kiekviena „Ori and the Blind Forest“ scena yra vizualiai kvapą gniaužianti, dažnai paliekanti žaidėjus priblokštus miškų, urvų ir dangaus grožio. Kruopštus dėmesys vaizdo detalėms liudija meno galią pasakojant istorijas.
7. Cuphead
Studijos MDHR žaidimas „Cuphead“ yra meilės laiškas klasikinei animacijai, ypač 1930-ųjų „rubber hose“ stiliui. Rankomis pieštoje ir kadras po kadro animuotoje „Cuphead“ vaizduojami personažai ir fonas primena ankstyvuosius „Disney“ ir „Fleischer Studios“ animacinius filmus. Žaidimo vizualinė kryptis yra įnoringa, žaisminga ir apgaulingai sudėtinga, o kiekvienas bosas ir veikėjas įkvėptas šios klasikinės epochos.
8. Dark Souls
FromSoftware „Dark Souls“ serija garsėja savo sudėtingu žaidimo procesu, tačiau jos meno kryptis nusipelno ne mažiau pagyrų. „Dark Souls“ pasaulis niūrus, su gotiška, beveik apokaliptine atmosfera, kuri kelia baimės ir siaubo jausmą. Kiekviena vietovė kruopščiai sukurta – nuo griūvančių pilių ir bauginančių miškų iki apleistų dykviečių.
Serijos vizualinis stilius nesiekia būti gražus įprastine prasme, bet naudoja tamsą ir irimą, kad perteiktų gąsdinančiai įtaigų pasaulį. Architektūrinis dizainas, veikėjų modeliai ir niūrus apšvietimas – visa tai prisideda prie grėsmingos atmosferos, todėl „Dark Souls“ yra vizualinis šedevras tiems, kurie vertina tamsesnę estetiką.
9. Firewatch
Campo Santo sukurtas „Firewatch“ – tai žaidimas, kuriame menas pasitelkiamas tam, kad perkeltų žaidėjus į gamtos grožį. Žaidime „Firewatch“, kurio veiksmas vyksta Vajomingo laukinėje gamtoje, naudojamos ryškios spalvos ir šiltas apšvietimas, kad sukeltų vienišumo ir ramybės jausmą. Žaidimo tapybinis stilius suteikia kraštovaizdžiui siurrealistiškumo, pabrėždamas miškų, kalnų ir saulėlydžių grožį.
10. Ghost of Tsushima
Sucker Punch žaidimas „Ghost of Tsushima“ yra meilės laiškas japonų kinui, ypač režisieriaus Akiros Kurosawos kūrybai. Žaidime, kurio veiksmas vyksta feodalinėje Japonijoje, naudojama tradicinio japonų meno įkvėpta spalvų paletė su nuostabiais kraštovaizdžiais, miglotais kalnais ir ryškiomis sakuromis.
Kūrėjai netgi įtraukė „Kurosawos režimą“, kuriuo žaidėjai gali žaisti juodai baltą žaidimą su grūdėto filmo efektais, taip atiduodami pagarbą klasikiniams samurajų filmams.
11. Bastion
Supergiant Games žaidimas „Bastion“ garsėja unikaliu, rankomis tapytu meno stiliumi, kuris kiekvienai vietovei suteikia pasakų knygos įspūdį. Postapokaliptiniame pasaulyje „Bastion“ žaidėjams pristato dinamišką aplinką, kuri formuojasi aplink juos judant.
Šį „besiformuojančio pasaulio“ dizainą papildo ryškūs, spalvingi fonai ir kruopščiai detalizuoti objektai, todėl žaidėjai jaučiasi taip, lyg dėliotų sugriuvusio pasaulio fragmentus. Žaidimo vaizdai yra ir gražūs, ir funkcionalūs, stiprinantys žaidėjo įsitraukimą. Kartu su pasakotoju, kuris reaguoja į žaidėjo veiksmus, „Bastion“ menas yra neatsiejamas nuo įtraukiančio pasakojimo.
Išvada: Meno galia žaidimuose
Besikeičiančiame žaidimų kraštovaizdyje meno svarbos neįmanoma pervertinti. Jis formuoja mūsų patirtį, stiprina mūsų ryšį su istorija ir dažnai žaidimą iš gero paverčia nepamirštamu. Tokie žaidimai kaip „Journey“, „Okami“ ir „Gris“ primena mums, kad menas žaidimuose – tai ne tik grožio elementai, bet ir vienas iš būdų paliesti žaidėjo emocijas ir palikti neišdildomus prisiminimus.
Šiuose žaidimuose, pasitelkus vizualinį meną, sukurti pasauliai, kuriuos ne tik žaidžiame, bet ir jaučiame bei prisimename dar ilgai po to, kai padedame valdiklį.
Nuotraukos asociatyvinės © Canva.