Now Reading
Šalin rudeninę depresiją! 20 būdų, kaip išgyventi rudenį

Šalin rudeninę depresiją! 20 būdų, kaip išgyventi rudenį

Šalin rudeninę depresiją! 20 būdų

Lietus, apsiniaukęs dangus ir pilkos spalvos rudenį daugelį žmonių prislegia arba net iššaukia depresiją. Daromės irzlūs, apatiški, auga svoris ir panašiai, kaip viso to išvengti?

Tam, kad apsisaugotumėme nuo blogos nuotaikos, ieškome įvairiausių būdų: vieni užsiiminėja joga, kiti – susiranda naujų hobių, treti – sureguliuoja mitybą ir panašiai. Šiame straipsnyje rasite net 20 paprastų būdų, kaip rudenį nepasiduoti depresijai ir išlaikyti puikią formą

Džiaukitės Saule

„Seasonal affective disorder“ – sutrikimas, kuris rudenį žmonėms sukelia blogą nuotaiką, ne veltui sutrumpintai vadinamas SAD (angl. liūdnas). Kiekvienais metais šis sutrikimas paveikia milijonus žmonių visame pasaulyje. Jo galite išvengti leisdami laiką Saulėje arba kambaryje sėdėdami kuo arčiau lango.

Vartokite kuo daugiau citrusinių vaisių

Mokslininkai, tiriantys depresiją, nustatė, kad citrusiniuose vaisiuose yra aromatų, keliančių nuotaiką. Lankydamiesi parduotuvėje, nepamirškite prigriebti citrinos ar apelsino arba tiesiog nusipirkite citrusinių vaisių aliejaus ir lašelį užlašinkite ant nosinaitės.

Eikite pasivaikščioti

Vaikščiojimo ritmika turi „pažadina“ jūsų smegenis, sumažina nervinę įtampą ir padeda geram miegui. Pasistenkite kiekvieną dieną pasivaikščioti bent po pusvalandį.

Laikykitės rutinos

Taip, ruduo yra tas metas, kai rutina jums padės susikoncentruoti. Susirašykite svarbiausius darbus užrašų knygutėje. Pasistenkite atlikti visus darbus ir netinginiaukite.

Juokitės ir dar kartą juokitės

Juokas yra geriausias būdas sumažinti stresą sukeliančių hormonų kiekį organizme. Ir ne tik – juokas dar stiprina ir imunitetą. Jeigu aplinka nėra tokia linksma, kaip norėtųsi, žiūrėkite komedijų, skaitykite juokelius internete, susitikite su žmonėmis, kurių humoro jausmas jums yra artimesnis.

Venkite idealizmo

Ruduo nėra tas metas, kada reikėtų persistengti ir viską tarsi apsėstiems daryti po tris kartus. Neatsisakykite gyvenimo idealų, karjeros siekių ir panašiai, tiesiog idealizmą palikite už durų smulkmenose.

Išeikite iš namų

Pasistenkite neužsidaryti tarp keturių sienų. Buvimas vienoje vietoje taip pat labai greitai gali prislėgti. Nueikite į mėgstamos grupės koncertą, pavalgykite mėgstamame bare ar restorane ar panašiai.

Mažiau technologijų

XXI a. yra tiesiog perkrautas įvairiausių buitį lengvinančių technologijų. El. laiškai, telefono skambučiai pakelia adrenalino lygį. Žinoma, tai labai greitai išvargina ir sukelia stresą. Atsisakykite technologijų ten, kurios nėra būtinos. Pavyzdžiui, grįžę namo po darbo, pasistenkite daugiau nenaudoti kompiuterio, o pabendrauti gyvai, susitvarkyti namus ar tiesiog paskaityti knygą.

Aštrus maistas – geras maistas

Aštrus maistas organizme sukelia chemines reakcijas, kurios „sužadina“ euforijos būseną. Todėl gamindami nepamirškite žiubsnelio aštresnių prieskonių.

Pagardinkite gyvenimą medumi

Medus yra puikus natūralus saldiklis. Jis ne tik patenkins smaližiaus apetitą, bet ir suteiks energijos. Be to, tyrimai rodo, kad metus stipriną imuninę sistemą ir mažiną bakterijų kiekį kraujyje. Patarimas: kuo tamsesnis natūralus metus – tuo geriau.

Pusryčiai prieš kavą

Kofeinas tuščiam skrandžiui pakelia kraujo lygį organizme, tai gali sukelti dėmesio sutrikimus ir irzlumą. Kad ir kaip skubate rytais, prieš kavą visuomet suvalgykite bent jau indelį jogurto.

Masažuokite ir masažuokitės

Žmogaus kūne, ypatingai ausų speneliuose yra krūvos receptorių, kurių masažavimas atpalaiduos ir padės lengviau susitvarkyti su stresinėmis situacijomis. Įkalbėkite savo antrąją pusę bent porą kartų per mėnesį pasidaryti masažo seansus.

Seksas – vietoje vitamino C

Ekspertų teigimu, seksas ne tik pakelia nuotaiką, pasitikėjimą savimi, bet ir mažina stresą, įtampą, pakelia nuotaiką ir stiprina imunitetą! Orgazmas pakelia endorfinų kiekį kraujyje, kas garantuoja ramų miegą.

See Also
Kaip išsirinkti tobulą piniginę? 3 patarimai

Pasigarsinkite muziką!

Jaučiatės suirzę? Pasiklausykite savo mėgstamos muzikos ir pasistenkite tai padaryti kuo garsiau (jeigu esate darbe – užsidėkite ausines). Muzika padeda kraujui lengviau cirkuliuoti kūne, tai ne tik jus nuramins, bet ir bus itin sveika širdžiai.

Smaližiaukite

Saldumynai, ypatingai šokoladas, kelia nuotaiką. Yra gausybė žmonių, kurie savo dieną pradeda šokolado gabaliuku. Žinoma, nepersistenkite, nepersivalgykite, o tiesiog pasistenkite smaguriauti saikingai. Jeigu nemėgstate šokolado, jums padės vaisių pyragas ar salotos, kuriose bus melionų arba mangų.

Sportuokite

Aišku, kai stresuojate ar jaučiatės blogai, sportas atrodo paskutinis dalykas, kurį norėtumėte daryti, tačiau jeigu prisiversite – maloniai nustebsite rezultatais. Tyrimai rodo, kad paprasčiausi pratimai iš ryto gali pakelti nuotaiką net 12 valandų.

Nepersidirbkite

Jūsų dienotvarkėje privalo būti poilsio laikas, skirtas jūsų pomėgiams ar šeimos nariams. Dieną dirbkite, o vakare – ilsėkitės. Jeigu tai atrodo neįmanoma – įdėmiai peržiūrėkite savo tvarkaraštį – galbūt tiesiog nemokate planuoti savo laiko? Susidėkite prioritetus ir suplanuokite laiką protingai.

Planuokite atostogas

Bent penkios atostogų dienos tiesiog stebuklingai kelia nuotaiką. Tačiau pasirodo, ir atostogų planavimas padeda atsipalaiduoti. Netempkite gumos ir išnaudokite atostogų galimybę. Prisiminkite, kad svajonių atostogas galima suplanuoti ir su mažesniu biudžetu.

Mąstykite pozityviai

Atrodo, kritinėse situacijose tiesiog neįmanoma išlikti optimistiškam, tačiau kad ir kokia kebli būtų situacija – ji visada turės išeitį. Pasitikėkite savimi ir kliūtį priimkite kaip išbandymą ir savęs stiprinimą. Įgauta patirtis jums padės ateityje.

O kaip jūs kovojate su slogia rudenine nuotaika? Galbūt turite savo patarimų, kuriais norite pasidalinti su kitais?

Laikas.lt
Parengta pagal: Health.com

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Visos teisės saugomos © laikas.lt