Brit startuolis Nyobolt išsprendė vieną iš elektrinių automobilių vargų — ilgą baterijos krovimą. Kembridžo įmonė pristatė 35 kWh ličio jonų bateriją, kuri per tiesioginę demonstraciją praėjusią savaitę buvo įkrauta nuo 10% iki 80% per kiek daugiau nei keturias su puse minutės. Tai yra žymiai greičiau nei įprasto elektrinio automobilio krovimas, artėjantis prie benzininio automobilio bako užpildymo laiko.
Nyobolt baterijų kliūtis – per mažai viešųjų krovimo stotelių
Nyobolt technologija sukurta po dešimtmečio tyrimų Kembridžo universitete. Baterijos generuoja mažiau šilumos, tad yra saugesnės. Įmonė derasi su keliais automobilių gamintojais ir numato platesnį pritaikymą ateityje. Tačiau sparčiam EV plitimui JAV ir Europoje trukdo viešųjų krovimo stotelių stoka.
Nyolt baterijos buvo išbandytos įmonės sportinio automobilio prototipe ir rodo itin geras perspektyvas, ypač komerciniams EV parkams.
Žada sumažinti EV krovimo trukmę
Greito krovimo stotelių didėjimas yra būtinas, kad ši inovacija taptų praktiška. Jack Evans iš Blackball Media pažymi, kad šios stotelės dar retos Jungtinėje Karalystėje, todėl jų plėtra yra būtina.
Nyobolt baterijos suderinamos su Tesla Supercharger, o spartus, joms tinkamas įkroviklis yra visur. Visgi technologija vis dar susiduria su iššūkiais dėl niobio išteklių apribojimų ir su tuo susijusios pramoninės gamybos masto problemomis. Nepaisant to, tokie sprendimai žada sumažinti EV krovimo trukmę ir padidinti jų praktinį pritaikymą.
Be to, Nyobolt baterijų technologija pasižymi galimybe pasiekti daugiau nei 4,000 greito krovimo ciklų, tai atitinka apie 600,000 mylių (965,600 kilometrų) nuotolį, išlaikant daugiau nei 80% talpos.
William Kephart, e-mobility specialistas, pabrėžia, kad nors teoriškai tokios baterijos gali pasiekti pažadėtus krovimo greičius, gamybos masto iššūkiai išlieka. Niobio, svarbaus cheminio elemento, naudojamo baterijose, gamyba vis dar yra ribota, palyginti su grafitu, kuris plačiai naudojamas tradicinėse ličio jonų baterijose.
Be lėto įkrovimo, dar viena kliūtis EV savininkams yra „diapazono nerimas“ – baimė, kad automobilis nepasieks tikslo dėl išsikrovusios baterijos, ypač ilgose kelionėse. Taip pat EV kainos dažnai yra didesnės už tradicinius automobilius. Vis dėlto Nyobolt pažanga ir vis didėjanti greito krovimo infrastruktūra gali padėti sumažinti šias kliūtis ir paskatinti elektrinių automobilių populiarumą ateityje.
Nuotraukos asociatyvinės © Canva.
Šaltinis:
https://edition.cnn.com/